«

»

Οκτ 04

Παντελής Κολόκας :  Ώρα Πολιτικής Ευθύνης για τον κόμβο του «ΔΡIΣΚΟΥ» 

 

Αναγκάζομαι να επαναφέρω ένα θέμα μείζονος σημασίας τόσο για την πόλη των Ιωαννίνων, αλλά 

πρωτίστως για την απομονωμένη Βορειοδυτική πλευρά του Λεκανοπεδίου όπου βρίσκεται η Δημοτική Ενότητα Περάματος. 

Οφείλω να υπογραμμίσω, ότι πρόκειται για μία ενότητα από τις πλέον Τουριστικά Ανεπτυγμένες, καθώς στα όριά της συμπεριλαμβάνει το Παγκοσμίου φήμης Σπήλαιο Περάματος, αποτελεί κύρια πύλη προς πολλούς τουριστικούς προορισμούς όπως τα Ζαγοροχώρια, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί την Πύλη προς τους Δήμους Πωγωνίου, Κόνιτσας και φυσικά εμπεριέχει τμήμα του οδικού άξονα προς την γείτονα Αλβανία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα γεωγραφικά όρια της ενότητας αυτής, υπάρχει το ένα εκ των δύο νοσοκομείων της πόλης,( Γ.Ν.Χατζηκώστα), αλλά και το αναβαθμισμένο και πολλά υποσχόμενο για την ανάπτυξη του τόπου, Αεροδρόμιο Ιωαννίνων. 

Προς την ίδια κατεύθυνση βρίσκεται επίσης και η ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. 

Εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς την ζωτική σημασία ενός κόμβου στη θέση «Δρίσκος», το σημείο δηλαδή που διασταυρώνεται η παλαιά Εθνική οδός Ιωαννίνων-Τρικάλων με την Εγνατία οδό. Παρότι αρχικά η κατασκευή του κόμβου είχε προβλεφθεί, δυστυχώς στην πορεία υποβαθμίστηκε η αναγκαιότητα της κατασκευής του και έμεινε μόνο στα σχέδια επί «χάρτου», γεγονός που εκτός των άλλων, δεν συνάδει ούτε με τις επιταγές του Προγράμματος «Τουριστική Εγνατία», ενός προγράμματος το οποίο είχε εκπονηθεί με φιλόδοξες προοπτικές από τις τότε Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς. 

Έτσι έχουμε το θλιβερό αποτέλεσμα, μια πόλη άνω των 120 χλδ κατοίκων, να διαθέτει αποκλειστικά και μόνο έναν κόμβο σύνδεσης με την Εγνατία οδό, αυτόν της Πεδινής, που δυστυχώς υστερεί σε σχεδιασμό, λειτουργικότητα και ασφάλεια όπως όλοι γνωρίζουμε και έναν «ημικόμβο», αυτόν της θέσης «Κουτσελιό» σε ελάχιστη απόσταση από τον πρώτο κύριο κόμβο. 

Οι επιπτώσεις αυτής της «παράλειψης» θα λέγαμε είναι πλέον όχι μόνο ορατές αλλά καθοριστικές τόσο για την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, όσο και για την προοπτική της Τουριστικής Ανάπτυξης, του τομέα που η Ήπειρος επενδύει ανελλιπώς προσδοκώντας ένα καλύτερο «αύριο». 

Την ώρα που νομοί όπως αυτός των Γρεβενών, συνδέονται με την Εγνατία οδό μέσω τριών κόμβων!, καταλαβαίνουμε την αναγκαιότητα να διορθώσουμε άμεσα τα κακώς κείμενα στην περιοχή μας. 

Κρίνεται σήμερα επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας κόμβου στη θέση «Δρίσκος»,ο οποίος, ελλείψει και επαρκώς βοηθητικού οδικού δικτύου, θα αποφορτίσει άμεσα το «κυκλοφοριακό» της πόλης με όσα αυτό συνεπάγεται, (ρύπανση, ταλαιπωρία) και παράλληλα θα βάλει «τέλος» στην απομόνωση όλων αυτών των περιοχών της Β.Δ. πλευράς του Λεκανοπεδίου και στην ολιγωρία της πολιτείας απέναντι στα προβλήματα των κατοίκων. 

Ταυτόχρονα ο κόμβος του «Δρίσκου» θα δώσει την απαραίτητη ώθηση ώστε να αποτυπωθούν και έμπρακτα τα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της Εγνατίας οδού για όλη την Ήπειρο χωρίς διακρίσεις, χωρίς περιοχές και Δήμους δύο «ταχυτήτων». 

Πρόκειται για παρέμβαση μικρής δαπάνης, η οποία ελαχιστοποιείται αν αντισταθμιστεί με τα οφέλη που θα αποκομίσει ο τόπος, με την εξάλειψη κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων που δημιουργεί η απουσία του, με την άρση από την απομόνωση ολόκληρων Πόλεων και Δήμων. 

Εκφράζω την ανησυχία την δική μου αλλά και την απόγνωση των κατοίκων κλείνοντας, για ένα πρόβλημα που χρονίζει δυστυχώς, ενώ η ζωτική σημασία του, θα πρέπει να μας κινητοποιήσει δυναμικότερα και συλλογικότερα.. 

Επανέρχομαι σήμερα εκ νέου, καθότι για το ίδιο θέμα έχω εισηγηθεί από τον Νοέμβριο του 2017, με την ελπίδα ότι θα γίνει επιτέλους κατανοητό από όλους πως δεν είναι οικονομικής φύσεως η άμεση λύση του προβλήματος, αλλά επαφίεται αποκλειστικά στην πολιτική βούληση που πρέπει να δείξουν και να αποδείξουν οι Αρμόδιες Αρχές του Kεντρικού Κράτους. 

Παντελής Κολόκας 

Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>