«

»

Μαΐ 18

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Άρτα: Διήμερο σεμινάριο διοργάνωσε το Επιμελητήριο Άρτας με τη συνεργασία της Enterprise Greece

Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος και εξαγωγικές διαδικασίες

Στις διαδικασίες δημιουργίας εξαγώγιμου προϊόντος, τις εξαγωγικές διαδικασίες και τα εργαλεία αναζήτησης αγορών – στόχων για εξαγωγές αναφέρθηκε ο διευθυντής Πληροφόρησης και Υποστήριξης Επιχειρήσεων της Enterprise Greece, Γιώργος Παπαστεργιόπουλος, στη διάρκεια διήμερου σεμιναρίου που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Άρτας σε συνεργασία με την Enterprise Greece την Δευτέρα και Τρίτη 15 και 16 Μαΐου.

Η Ελλάδα δεν έχει καλές εξαγωγικές επιδόσεις, γεγονός που οφείλεται στο μικρό μέγεθος των επιχειρήσεων, τη δυσκολία στη συνεργασία, συμπράξεις επιχειρήσεων, στο μεγάλο χρόνο διεκπεραίωσης των εξαγωγικών διαδικασιών, ελλείψεις σε προϊόντα από πλευράς μάρκετινγκ, έλλειμμα εκπαίδευσης στελεχών εξαγωγών και τη μικρή υποστήριξη από την πολιτεία – διαχρονική απουσία εξαγωγικής πολιτικής επισήμανε ο κ. Παπαστεργιόπουλος. Ειδικότερα, ανέφερε πως η Ελλάδα βρίσκεται περίπου στα μισά του Μέσου Όρου του βαθμού εξωστρέφειας των προϊόντων της ΕΕ. Όταν ο Μ.Ο. της ΕΕ είναι 32, η Ελλάδα είναι στο 16.

«Πάσχουμε στο ότι δεν έχουμε εξαγωγικό προσανατολισμό σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Αντίθετα πουλάμε χύμα και άλλοι καρπώνονται αυτή την υπεραξία χτίζοντας τις δικές τους επωνυμίες», τόνισε.

Για να κάνουμε εξαγωγές χρειαζόμαστε δύο πράγματα: προσαρμοσμένα προϊόντα & εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, που θα οργανώσει & υλοποιήσει αυτή την προσπάθεια ανέφερε ο κ. Παπαστεργιόπουλος.

Στη συνέχεια ανέπτυξε τα βήματα, που πρέπει ένας εν δυνάμει εξαγωγέας να ακολουθήσει για να δημιουργήσει ένα επώνυμο τυποποιημένο προϊόν, από τη δημιουργία & κατοχύρωση ενός εμπορικού σήματος στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το Design, τη συσκευασία & την ετικέτα του προϊόντος, τις διαδικασίες πιστοποίησης, τα επικοινωνιακά εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιήσει ως την προώθηση των προϊόντων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην προσωπική ενασχόληση και την επιλογή εκπαιδευμένων στελεχών με προσωπικότητα.

Επίσης, αναφέρθηκε στον τρόπο και τα εργαλεία με βάσει τα οποία θα πρέπει να αναζητούνται και να προσεγγίζονται κάποιες αγορές, φέρνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα.

Τη δεύτερη ημέρα, ο κ. Παπαστεργιόπουλος επικέντρωσε την παρουσίασή του στον τρόπο που «κλείνονται» οι εμπορικές συμφωνίες με τους υποψήφιους πελάτες, από τον τρόπο περιγραφής του φορτίου στο Προτιμολόγιο, τον τρόπο παράδοσης & πληρωμής, την ασφάλεια εμπορικών & πολιτικών κινδύνων, τη διαδικασία ΦΠΑ στις εξαγωγές και τα ειδικά πιστοποιητικά που απαιτούνται για συγκεκριμένα προϊόντα για εξαγωγή σε τρίτες χώρες. Επίσης, ανέπτυξε τη σχέση που πρέπει να έχει ο εξαγωγέας με τον πελάτη του, ακόμα και μετά την εξαγωγή (After Sales Service).

Κλείνοντας, αναφέρθηκε σε συχνά λάθη που γίνονται στις συμφωνίες ή στους τρόπους μεταφοράς και πληρωμής και τα ψιλά γράμματα των συμφωνιών, εφιστώντας την προσοχή στους εν δυνάμει εξαγωγείς και προτείνοντας τρόπους διασφάλισης προϊόντων & χρημάτων.

Τέλος, απάντησε σε ερωτήσεις των παριστάμενων, που στην πλειοψηφία τους ήταν νέο άνθρωποι και έδειξαν έντονο ενδιαφέρον κυρίως για τη δημιουργία επώνυμου τυποποιημένου προϊόντος, αλλά και τις εξαγωγές.

maxitisartas.gr

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://okoytsompolis.gr/%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%bf-%cf%83%ce%b5%ce%bc%ce%b9%ce%bd%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%ce%bf%cf%81%ce%b3%ce%ac%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%bf/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>